Fizjoterapia dzieci w Centrum Rehabilitacji Reha-DUO

Dzieci to niezwykle dzielni wojownicy. Nie poddają się, walczą o siebie a z odpowiednim wsparciem, wygrywają. Fizjoterapię dzieci w Reha-DUO zaczynamy już od pierwszych dni życia dziecka, jeśli trzeba, towarzyszymy mu przez okres wczesnodziecięcy i pomagamy w trudnościach na każdym etapie jego rozwoju. Wspólnie możemy pomóc Twojemu dziecku prawidłowo funkcjonować, rozwijać się i zdobywać świat.

W Reha-DUO pomagamy

  • Wcześniakom;
  • Dzieciom z zaburzeniem napięcia mięśniowego;
  • Dzieciom z asymetrią,
  • Dzieciom z MPD;
  • Dzieciom z wadami genetycznymi;
  • Dzieciom z przepukliną oponowo- rdzeniową;
  • Dzieciom onkologicznym;
  • Dzieciom po wypadkach lokomocyjnych.

Jakie techniki i metody wykorzystujemy w Reha-DUO?

  • NDT- Bobath,
  • Trójpłaszczyznowa Terapia Skolioz,
  • Trójpłaszczyznowa Terapia Stóp,
  • Masaż Shantala.

Fizjoterapia niemowląt

Podczas wizyty fizjoterapeutycznej oceniamy rozwój motoryczny malucha. Uczymy prawidłowej pielęgnacji noworodków i niemowląt pod kątem sprawności ruchowej.

Wizyta u fizjoterapeuty z niemowlęciem pozwoli sprawdzić, czy dziecko rozwija się prawidłowo, uspokoić rodziców a w razie potrzeby zaopiekować się maleństwem, które wymaga rehabilitacji.

Rozpoczęcie rehabilitacji najwcześniej jak to możliwe jest bardzo ważne. Terapie przynoszą widoczne postępy, a to pozytywnie przekłada się na życie codzienne całej rodziny. Dzięki rehabilitacji dziecko ma szansę uniknąć późniejszych trudności w nauce mówienia, czytania i pisania i rozwijać się w prawidłowym tempie.

Fizjoterapia wad postawy

Jeśli podejrzewasz u swojego dziecka wadę postawy lub otrzymałeś diagnozę od lekarza z zaleceniem rehabilitacji, umów się na wizytę kontrolną do naszego fizjoterapeuty.

Zdiagnozujemy, ocenimy skalę problemu i wyjaśnimy przyczyny powstania dysfunkcji. Odpowiemy na pytania dotyczące wady postawy Twojego dziecka, a następnie ustalimy indywidualny plan terapii.

Fizjoterapeuci Reha-DUO specjalizują się w terapii:

Skolioz (wrodzona, nabyta, idiopatyczna, zwyrodnieniowa).

Wad klatki piersiowej – (klatka piersiowa lejkowata (szewska), klatka piersiowa kurza).

Wad kończyn dolnych (kolana koślawe, kolana szpotawe);

Wad stóp (stopa płaska, stopa wydrążona, stopa końsko – szpotawa).

Dzięki rehabilitacji Twoje dziecko ma szansę uniknąć:

  • Poważnych dolegliwości bólowych kręgosłupa w przyszłości;
  • Zaburzeń oddychania oraz ucisku na narządy wewnętrzne, w tym serce;
  • Zniekształcenia postawy ciała, nieprawidłowego napięcia mięśni tułowia;
  • Urazów skrętnych i deformacji;
  • Powstania zmian zwyrodnieniowych stawów;
  • Poważnych konsekwencji zdrowotnych dla całego narządu ruchu;
  • Problemów ze sprawnością fizyczną w przyszłości.

Integracja sensoryczna

Wszelkie zachowania Twojego dziecka, które wskazują na trudności z przetwarzaniem zmysłowym, warto jak najszybciej zdiagnozować.

W wieku niemowlęcym na Twoją uwagę powinny zwrócić takie zachowania maluszka jak:

  • Problemy ze snem, porą czuwania;
  • Problemy z jedzeniem, karmieniem;
  • Problemy z kontaktem z najbliższymi.

W wieku przedszkolnym i szkolnym niepokój powinny wzbudzić:

  • Nadmierna ruchliwość, która zdaje się nigdy nie męczyć lub ewidentna niechęć do ruchu i zabaw;
  • Poszukiwanie silnych wrażeń np.; ciągła chęć huśtania, kręcenia, skakania;
  • Trudność w uczeniu się, skupieniu na wykonywanej czynności;
  • Problem z koordynacją, częste upadki, problemy z równowagą.
  • Nadmierny lęk, reagowanie agresją lub wycofaniem;
  • Trudności z motoryką małą (chwytanie i używanie przedmiotów);
  • Trudności w zasypianiu;
  • Wybiórczość pokarmowa.

Diagnozę i terapię integracji sensorycznej w Reha-DUO przeprowadza certyfikowany fizjoterapeuta SI. To zajęcia bardzo lubiane przez dzieci, dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Poprzez starannie zaplanowaną zabawę pobudzamy zmysły i uczymy dziecko prawidłowo reagować na bodźce.

Zajęcia ruchowe korekcyjno – kompensacyjne

Nieprawidłowa postawa ciała może zaburzać funkcjonowanie organizmu, rzutować na układ pokarmowy, oddechowy, powodować trudności w koncentracji i uczeniu się, skutkować poważnymi wadami postawy w dorosłości.

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna w Reha-DUO to zajęcia dla dzieci i młodzieży, u których podczas wizyty kontrolnej fizjoterapeuta zdiagnozował odchylenia od normy w rozwoju fizycznym.

Zajęcia prowadzą: fizjoterapeuci dziecięcy, terapeuci SI, instruktorzy Pilates. Ilość osób w grupie jest ograniczona, żeby każdemu dziecku poświęcić maksimum uwagi.

Do gimnastyki wplatamy elementy metody Pilates, treningu funkcjonalnego i prawidłowego stretchingu, które w naturalny sposób wykształcają nawyk prawidłowej postawy. W ten sposób eliminujemy przyczynę w młodym wieku, żeby nie leczyć skutków w dorosłości.

Logopedia w Centrum Rehabilitacji Reha-DUO

Umiejętność porozumiewanie się z otoczeniem to klucz do sukcesu w dorosłym życiu. To także fundament do prawidłowego rozwoju każdego dziecka.

W Reha-DUO diagnozujemy zaburzenia komunikacji i szukamy ich przyczyn. Prowadzimy skuteczną i atrakcyjną dla dzieci terapię ogólnorozwojową, podczas której stymulujemy rozwój mowy oraz korygujemy już powstałe wady wymowy. Wspomagamy rozwój i mowę dzieci z niepełnosprawnościami i zaburzeniami komunikacji. Zajmujemy się także profilaktyką i terapią dysleksji.

Zapraszamy na zajęcia logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i szkolnym oraz dorosłych pacjentów.

Kiedy należy wybrać się na konsultację do logopedy?

  • Dziecko ma trudności ze ssaniem, połykaniem, gryzieniem, żuciem.
  • Około 3-go miesiąca nie głuży (np. a-ggg).
  • Około 6-7- go miesiąca nie gaworzy (np. mamama).
  • W wieku 12 miesięcy nie mówi pojedynczych słów lub pierwsze słowa pojawiły się dopiero po 18 miesiącu życia.
  • 2-latek ma ograniczony zasób słownictwa, kilka, kilkanaście słów nie mówi wcale; nie łączy dwóch wyrazów w proste zdania; nie reaguje na swoje imię; nie nawiązuje kontaktu wzrokowego; nie rozbudowuje zabawy; nie rozumie prostych poleceń; nie naśladuje gestów; nie wskazuje palcem.
  • 3-latek mówi wyłącznie w swoim języku (nikt oprócz rodzica go nie rozumie); dziecko nawykowo oddycha przez usta; przy wypowiedziach wsuwa język między zęby.
  • 4-latek nie wymawia głosek szcdz.
  • 5,6-latek nie wymawia głosek szrzcz.
  • Dziecko w 6 roku życia nie wymawia głoski r.
  • 7-latek nie wymawia jakichś głosek lub robi to nieprawidłowo.
  • Pojawiają się trudności z nauką czytania, pisania.

Profilaktycznie zapraszamy na konsultacje do Centrum Rehabilitacji Reha-DUO zawsze, kiedy jako rodzica coś niepokoi Cię w związku z rozwojem dziecka.

Profilaktycznie zapraszamy na konsultacje do Centrum Rehabilitacji Reha-DUO zawsze, kiedy jako rodzica coś niepokoi Cię w związku z rozwojem dziecka.